Miten dieetti etenee?

Moikka!

Elikkäs nyt eletään tämän dieettikierroksen viimeisimpiä viikkoja. Fiilikset on vähän ristiriitaiset, koska haluaisin saada painoa putoamaan ihan vielä suht. reilusti, mutta toisaalta ainakin tämä ketoosi on ehkä vähän liian hajottavaa. Tai, että en jaksa ainakaan hirveän kauaa enää tätä ketoosia enää. Mutta tulipahan tälläinenkin kokeiltua ja paras tälläinen onkin tehdä, kun ruokavalion on tehnyt asiansa osaava ihminen. Joku tuossa naljaili, että ketoosilla laihdutaan kaikki lihaksetkin. Fakta on, että dieetillä aina laihdutaan myös lihaksia jonkun verran ja siltä ei vaan voi välttyä. Mutta oikeanlaisella ravinnolla asiaa voidaan kyllä minimoida. Sama siis ketoosin kanssa. Jos ruokavalio on tehty fiksusti ja sitä noudatetaan oikein, niin pystytään katabolia minimoimaan. Ja dieetillä ja varsinkin ketoosilla lihaksista häviää toki kaikki paineet, että siksi minäkin näytän nyt normaalia pienemmältä ja lihaksettomalta. (Oikeesti oon ihan jäätävä bodari siis 😛 ) Kyllä ne paineet palaavat sitten lihaksiin, kun ruokaa lisätään.

IMG_20150407_215216Kanamunia, cashew-pähkinöitä, kalaharin suolaa ja valkosipulijauhetta

Vähän kyllä kädenvääntöä käytiin Koutsin kanssa tämän ketoosin kestosta. Kompromissiksi tuli, että jos nyt ainakin kolme viikkoa vielä jatketaan ja niin, että joka viikolla on tankkaus. Tuo joka viikkoinen tankkaus on varmasti erittäin hyvä juttu.. ihan jo henkisesti. Sen avulla jaksaa rytistää tämän loppukirin. Vaikka sinällään rankkaa tämä ei vieläkään ole, mitä nyt välillä turhauttaa kun treeni ei kulje. Eniten ehkä ongelmana tässä vaiheessa kuitenkin on se, että mua kyllästyttää noi mun tämän hetkiset ruoat ihan hirveesti. Kaikki kana ja leikkeleet ja parsat maistuu ihan pahvilta. Kyllästyttää! 😀 Nyt syön just sillä tavalla, miten ihmiset olettaa että me bodarit syödään kokoajan. Ja tää on siis ihan dieetin viimeisin kituhetki, jota kestää muutaman viikon. 😀 Oikeesti syön yleisesti ottaen paaaaljon ja maukasta ruokaa. Nyt menee mautonta kanaa, valkuaisia, parsaa ja yääääk kaikkee muuta mautonta!! 😀

IMG_3145

Nyt viime tankkaukselle päätin itse leipasta gluteenittomia sämpylöitä ja pullia! Molemmat onnistui hyvin ja erityisesti nuo pullat oli tosi jees! Tein molempia kerralla isommat satsit ja pistin osan pakkaseen, joten niitä riittää sitten joka tankkaukselle. Nuo gluteenittomat tuotteet tuppaavat olemaan niin kamalan kalliita kaupassa, että päätin siis vähän kiristellä tankkauksen budjettia.

IMG_3166

Sämpylöiden ohje löytyy TÄÄLTÄ. Tuo Glu.fi-sivusto vaikutti muutenkin hyvältä. Kannattaa tutustua. 🙂

IMG_3177Nää oli aika hiton loistavia ja aion tehdä näitä pullaraisia jatkossakin. Resepti oli laskiaspullaresepti, mutta mä tein tollasia pyllypullia lisäämällä niihin tollasen voisilmäreiän. Tein pullat jo lauantaina ja tankkaus oli sunnuntaina joten käytin pullan aina 30sek mikrossa, ennen kuin imasin sen nassuuni. Hyvveeee!! Resepti löytyy TÄÄLTÄ.

Muuten sitten tämänkertaiseen tankkaukseen kuului..

IMG_3232

Muusia ja puolukkahilloa (Kiitos Outi Karitan instagram-kuvien, mulle jäi hirvee himo muusiin! :D)IMG_3240

Gluteenittomia/laktoosittomia karsujaIMG_3246Gluteenitonta pastaa, vähän avocadoa, tuoretta valkosipulia ja chiliä (pisti meinaa pörisee)

IMG_3253

Paljon hedelmiä. Tankkaukseen erityisen hyviä hedelmiä ovat banaani ja mangoIMG_3254

Hui, mukaan mahtui tällä kertaa siis vähän karkkiakin! Mutta korostan, että oikeasti vähän. Sytyin paljon enemmän noihin hedelmiin ja muihin juttuihin (noi eila jutut, NAM!!). Kun nyt tässä vaiheessa oikeasti omenakin maistuu niin makealta, että mieluummin syön jotain sellaista, koska siinä on jotain järkevää ravintosisältöäkin. Plus karkista tuli heti aika huono olo. Buu, oon mälsä tyyppi.

IMG_3261 IMG_3264Vaatteet ostettu Sportamoresta

Ihmeen vähän on taas sellaista yleistä turvotusta! Kyllä tää (suhteellisen) puhtaasti tankkaus on vaan se mulle toimivin juttu ja ens kerralla en kyllä ota karsua ollenkaan. Nytkään ei edes tehnyt oikeasti mieli karkkia, mutta maistoin koska pystyin. Pyh. Miksi syödä kakkaa jos ei tee mieli kakkaa. 😀

Mahtavaa alkanutta viikkoa kaikille! 🙂

Instagram / Facebook

 

Patu

www.pauliinaolivia.fi

12 vastausta artikkeliin “Miten dieetti etenee?”

  1. Miksi sun koutsi laitto sut ketoosille? Jotenkin tänne tuli kuva että ”pistetään tyttö ketoosille, olenhan koutsi ja lukenut juttuja” 😀

    • Ai.. Siis laittaahan Koutsi mut dieetillekkin tai massalle. Siis sanonta. Tarkoittaen periaatteessa, että valmentaja koki tarpeelliseksi vähentää ruokaa, jotta laihtuminen edistyisi. 🙂 Valmentahan sen aina päättää, että mitä muutoksia ruokavalioon tulee. 🙂

      Miksi tuli sellainen olo? Olen mielestäni tehnyt ihan selväksi, että valmentajani on osaava ammattilainen ja yhteistyömme pelaa erittäin hyvin. 😀

    • Juu ihan varmasti, mietin vaan et miks just ketoosi, että miksei vaan samalla linjalla ku ennen mutta vähemmällä safkalla.

    • Tää onkin just sillain! 🙂 Eli ruokavaliossa on kokoajan laskettu vaan hiilarin määrää. Toki dieetin voi siis lähtökohtaisest tehdä monella eri tapaa. Viime kerralla oli vähän erilainen dieetti mutta tykkään kyllä tästä paljon enemmän. Olo on parempi.

      Mutta nyt on siis sama linja tosiaan kokoajan tässä ja ruokaa on vain hieman vähemmän kuin viime ruokavaliossa/pari viikkoa sitten mutta tämä tila luetaan siis vain ketoosiksi. 🙂 (ero viime ruokavalioon on vain pari banaania ja annos riisiä, muuten sama)

      Ja pointti tässä on lähinnä se, että kaikki ei halua mennä sinne ketoosiin asti, mutta me ollaan niin hc-porukkaa, että pakkohan tää oli koklata. 😛

  2. Oot kyllä upee, hitto soikoon!
    Hyvältä näyttää sun tankkauspäivän eväät, nam. Mä söin just viikonloppuna karkkia ja en ymmärrä miks taas piti. Miks se pieni sokerihiiri sielä mun päääs huutaa et tarvii jotain paskaherkkuja ja sit ku niitä syö niin huono olo vaan tulee. 😀 Mä pääsin jo yhdes vaihees tosta ärsyttävästä sokeripirusta eroon mut pääsiäisen aikaan ku annoin sille vähä pikkusormee nii nyt se yrittää viedä koko käden. 😀

    • Voi kiitos 🙂

      Sepä se!! Kun sille antaa sen perkeleen pikkusormen. 😀 😀 Siks mäkin oon nyt yrittänyt pysyä erossa karkista (varsinkin suklaasta) ettei se mun uinuva sokerihiiri herää eloon. 😀

  3. Kuinka paljon oot nyt sitten laihtunu? Pääsetkö tavoitteeseen? Olen saanut kuvan että melko tiukilla on rasvan lähtö, olenko ihan hakoteillä. 😀

    • Nyt on lähtenyt noin kymmenen kiloa. 🙂 No ei me sinällään mitään varsinaista tavoitetta asetettu, mutta ainahan se on parempi aloittaa seuraava massakausi mitä kireämmässä kunnossa sitä on. Ja alunperinkin piti pitää dieetti kaksiosaisena, eli ensimmäinen kierros nyt, sitten pieni lepo ja sitten seuraava dieetti. Eli kyllä tässä tavoitteisiin päästään. 🙂

      Tiukille? Ai että ei paino putoa? Vai 😀 Joo siis alussa painon tippuminen oli tosi hidasta, mutta kehonkoostumus on muuttunut kokoajan. Eihän se pelkkä paino kerro vielä mitään. 🙂

      Ja se on aina kun jokainen dieetti on iiihan erilainen. Yks kerta painoa tippuukin helposti ja paljon ja toisella kertaa ei. 😀

  4. Miten reversedieetti toimii ketoosilla olettaen, että palataan perus hiilariruokavalioon? Eikös hiilareita kannata lisätä asteittan ja samalla vähentää rasvojen ja proteiinin määrää? Itsekin olen dieetannut tässä vuodenvaihteesta ja viimeiset pari kuukautta vhh-ruokavaliolla 🙂 ketoosia en ole kokeillut, mutta omasta mielestä vähähiilarinen dieetti on kyllä paljon toimivampi kuin perus hiilaridieetti!

    • En oo itseasiassa vielä ihan varma, että mitä tosiaan käy rasvan ja proteiinin kanssa, mutta joo tosi malttillisesti aletaan lisäämään hiilaria. Ja siinä kohtaa kuulemma vituttaa ja ankarasti. 😀 Ketoosin ja VHH:n jälkeen kroppa on pitkään tosi vastaanottavaisessa tilassa ja riippuu ihmisestä, että milloin palataan taas siihen turvalliseen tilaan, että kroppa ei enää imppaa kaikkea. Mutta pikkuhiljaa tosiaan reversellä palataan taas ns. normaaliin.

      I’ll keep you posted, että mitä tosiaan niille rasvoille ja protskuille käy, alkoi itseäkin kiinnostaan! 😀

      Ja mä kans toimin yllättävän hyvin vähällä hiilarilla. Jotenkin ollut läpi dieetin tosi pirtee fiilis. 🙂

  5. Olisi kiva joskus lukea ruokapuolen ohella miten treenaat. Siis ymmärrän, ettet voi näyttää valkkusi tekemää ohjelmaa kokonaisuudessaan, mutta jotain kuvia ja kertomuksia sellaisista liikkeistä joista esim. itse pidät tärkeinä ja esim. juoksetko/hölkkäätkö ts. teetkö aerobista? Vaikka sinulla onkin kadehdittava ja lähes jumalainen vartalo, niin joskus olisi kiva nähdä muitakin kuvia kuin poseerauksia 😉

    • Joo siis itseasiassa juuri tuo on työn alla! 😀 Just rekrysin kaveria, että josko se voisi ottaa musta kuvia salilla. Tuo mies ei oo oikein syttynyt tohon kuvien ottamiseen ja siksi on lähinnä vaan teinipeilikuvia. 😀 Mutta se on asia, johon pyrin blogissani tulevaisuudessa panostamaan enemmän ja samoin nuo treenijutut. 🙂

      Luonnoksissa on jo pehva ja olkatreenistä vähän ideointia 😛

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta