Mitä aerobista kuntosalitreenin ohelle?

 

Kuntosalitreenauksen lisäksi kannattaa myös tehdä aerobista. Mikä sitten sopii parhaiten ja koska?

IMG_3726

Jos haluat laihtua, niin aerobisten määrää voi ja kannattaa lisätä. Salitreeni, ruoka ja lepo ovat kuitenkin ne tärkeimmät asiat laihtumisessa, mutta aerobisilla laihtumiseen saa mukavasti lisäboostia. Se, että pitääkö lenkki tehdä aamulla ja tyhjällä vatsalla, on mielestäni yhdentekevää. Olen törmännyt moniin tutkimuksiin joissa sanotaan, että asialla ei ole juurikaan väliä. Jos siis koet aamuaerobiset liian tuskallisiksi, kuten minä koen, niin voit ihan hyvin tehdä lenkit vasta illalla. Hyvä olisi kuitenkin tehdä lenkki niin, että et ole syönyt kahteen tuntiin. Tässäkin asiassa pätee taas se oma fiilis. Jos pidät aamulenkeistä, mene aamulenkille. Jos taas koet ne aivan kamalaksi, mene vasta illalla. Simple. 😀

IMG_20140328_210912 – Kopio

Jos tarkoituksesi on kasvattaa lihasta, suosittelisin vähentämään aerobisten määrää. Pari lenkkiä viikkoon kuitenkin ylläpitämään kuntoa ja edistämään palautumista. Mutta kaikki muu aerobinen tulisi jättää pois, kun ideana on saada kroppaan pluskaloreita.

Miten aerobinen kannattaa sitten tehdä?

Itse suosittelen ihan kävelylenkkejä. Rankan salitreenin vastapainoksi sopii vallan mainiosti reipas kävely. Noin 40-60 minuutin lenkki kerrallaan on sopiva aika. Laihduttaessakaan aerobisia ei tulisi tehdä liikaa ja lepopäivät tulee muistaa. Ideana ei kuitenkaan koskaan saa olla kropan näännyttäminen tai rääkkääminen vaan tästä hommasta pitää osata nauttia (ainakin suurimman osan ajasta :D) . 🙂

IMG_4353

Itse suosittelisin vielä kerran viikossa yhden aerobisen kanssa tehtäväksi koko kehon pitkät venyttelyt. Venyttelyt muutenkin kannattaa tehdä silloin, kun lihakset on lämmitelty. Venyttelypäivän tulisi olla kuitenkin treenivapaa päivä.

IMG_20150118_131533Rullaus on myös hyvin suositeltavaa! 🙂

 

58-0077_M0003224_Fr

 *Adidas college-housut alle 40€

Psst.. Elloksella on edelleen ihan järkyttävän hyvät alet! Itse löysin farkkuja ja legginsejä ja *juhlamekon ihan pilkkahintaan. Aletuotteet nyt kunniaan, kun olen vain kesän näissä mitoissa ja sitten taas dieetataan.

36-7146_main

Elloksen aleen päästä *TÄSTÄ linkistä. Tässä vielä pari alekoodia: 

315405 30% alennusta* tilauksesi kalleimmasta tuotteesta + säästät toimituskulut*

315730 Osta 3 maksa 2 lastenvaatteista

315416 -30% Jotex-tuotteista, kertakäyttöinen koodi. Pienin tilaus 25 euroa, ei toimi aletuotteisiin

 

Patu

www.pauliinaolivia.fi

2 vastausta artikkeliin “Mitä aerobista kuntosalitreenin ohelle?”

  1. Moro! Oon pitkään odotellut edellisen kaltaista postausta. Kiitos!
    Itse olen hyötyliikunnan ”suurkuluttaja”: melkein joka paikkaan kävellen ja päivittäin kilometrejä kertyy vähintään sellainen 10. Yleensä menee kyllä paljon enemmän. Ei kuitenkaan ole vaikuttanut negatiivisesti lihaksenkasvatukseeni, salilla käyn neljä kertaa viikossa. Kävin tuossa inbodyssa ja kuukauden treenin tulos oli 1,6 kg lisää lihasta ja 0,8 kg vähemmän rasvaa . Oon vaa pitäny huolen et safkan ajotus ja makrot on kunnossa ja sitä tulee riittävästi liikuntamäärään nähden. Ainaki mullai toimii, ei välttämättä kaikilla.
    Ja kiitos hyvästä blogista. On aina mukava lukea sun postauksia.

    • No hyvä! 🙂

      Tosi hienoa, wau! Se onkin, että kunhan syö silti tarpeeksi ja ajoittaa ruoan oikein. Ja onhan se kestävyyskunto ja arkiliikunta kuitenkin niin tärkeää ja on ymmärrettävää, että moni haluaa liikkua paljon, vaikka kasvattaakin lihaksia. Uskonkin, että tässä asiassa ns. riskiryhmässä ovat naiset, koska naiset usein eivät muutenkaan uskalla syödä kovin paljoa ja jos siihen lisää vielä hirmuisasti lenkkiä päälle, niin lihakset eivät kyllä millään kasva. Lievää testokateutta täältä siis! 😀

      Voi kiitos. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta