Asioita, joita valmentajana arvostan

Yhteistyössä Pauliina Olivia Training

Olen oppinut valmentajana lukemaan asiakkaitani nopeassakin ajassa jo suhteellisen hyvin. Tiedän, mikä merkki viittaa siihen, että lipsahduksia on tapahtunut ja osaan jo hyvin nopeasti sanoa, että onko asiakkaalla todellista motivaatio vai ei. Jokainen asiakkaani on minulle tärkeä ja haluan oppia käsittelemään heitä oikealla tapaa. Jokainen ihminen on kuitenkin täysin erilainen, toiselle pitää asiat sanoa hyvin jämäkästi ja suoraan, siinä missä toiselle asiat pitää sanoa hellemmin. Vaatii siis pelisilmää ja ihmistuntemusta, jos aikoo toimia valmentajana. Koen nimenomaan tuon ihmisten käsittelemisen olevankin koko valmentamisen juju, mutta samalla myös se haastavin osuus. Haluan samalla olla jämäkkä, mutta ymmärtäväinen valmentaja. Kaverillinen, mutta säilyttää tietyt rajat. Haluan olla sellainen, johon ihminen voi luottaa ja uskaltaa sanoa jos väsyttää tai vituttaa.  On ihanaa, jos asiakas uskaltaa olla täysin oma itsensä, mutta silti haluaa osoittaa minulle, että pystyy antamaan 100% hommaan.

Asioita, joita pidän suuressa arvossa asiakkaissa on nimenomaan suora puhe. Kerrotaan, jos ei kiinnosta ja jos homma on mennyt tai meinaa mennä reisille. Silloin ihminen usein myös osaa vastaanottaa suoraa puhetta ja valmentajana on helppo käydä käsiksi ongelmakohtiin. Kaikista helpointa on, kun asioista voi puhua rehellisesti ja suoraan, ilman, että tarvitsee pelätä, että toinen loukkaantuu.  Elämänmuutokset vaativat ihmiseltä paljon ja on oletettavaa, että kaikki ei mene aina täydellisesti. Se ei ole ollenkaan ongelma. Ongelma tulee vasta siinä kohtaa, jos rakentavaa palautetta ei oteta vastaan ja tilanne jatkuu ilman ongelman korjaamista. On ihanaa, jos asiakas osaa katsoa itseään rehellisesti ja omaksuu virheensä. Kuitenkaan kukaan meistä ei ole täydellinen ja nimenomaan niistä virheistä oppii.

P6131066

Asiakkaissani arvostan myös oma-aloitteisuutta ja reippautta. Jos minulle laitetaan reippaasti viestejä ja kysymyksiä, kaikkea mistä vain keksii kysyttävää. Uteliaisuus on usein hyvä merkki. On myös ihanaa, jos asiakas uskaltaa kysellä, että miten hän voisi soveltaa ruokavaliota. On hienoa, jos asiakas itse tutkii ruokien tuoteselosteita ja on kiinnostunut ravinnosta. Tärkeintä on vaan yhdessä aina suunnitella ja sopia soveltamiset.

Rakastan sitä, jos asiakas on valmis menemään epämukavuusaluelleen. Silloin asiakas ei turhia valita, vaan ensin vähintään yrittää ja antaa kaikkensa. Silloin tällöin voi esimerkiksi ruokavaliossa alkaa jokin tökkimään, mutta punainen valo alkaa silloin palamaan, jos mikään ei tunnu maistuvan ja kaikkeen pitäisi kokoajan kehitellä uutta ja hyvää. Usein jos asiakkaan tavoitteet ovat epärealistiset tai eivät kohtaa tekojen summaa, voi asiakas pettyä kovasti itse ruokavalioon ja treeniin ja sen vuoksi jatkuvasti kysellä siihen uusia vaihtoehtoja. Kuitenkin hyvin motivoitunut asiakas puskee läpi vaikka harmaan kiven ja syö aamupalan joka aamu vaikka kuinka yököttäisi. Omistuneisuus ja selkäranka ovat ihanteellisia ominaisuuksia asiakkaalla.

Myös innostuneisuus on ihana asia. On ihanaa, jos asiakas on tosissaan mukana ja äärettömän innostunut. Silloin haluan panostaa asiakkaaseen 200%. Innostus tarttuu helposti myös valmentajaan! 😀

personaltrainer_pt_tampere_nettivalmennus_ravintovalmennus_ruokavalio_treeniohjelma_001-1

Tein uuden tarjouksen. Saat nyt yhden kuukauden onlinevalmennuksen hintaan 79€. Hintaan sisältyy ruoka- ja treeniohjelma, sekä  yhteydenpito valmentajaan, eli minuun, koko valmennuksen ajan. Tarjous on voimassa rajoitetun ajan ja sen voi käyttää kerran. 🙂

Yhteydenotot: [email protected]

Patu

www.pauliinaolivia.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta