Ketoosin loppu – reversen alku

 

IMG_20150421_152939

IMG_20150421_181636Heippa hei ketoosiruuat.. ei tuu ikävä! 😛

No mitä hittoa. Mun dieetti ja ketoosi loppuu ja tästä siirrytäänkin ensi viikolla reverselle! Nyt jo! 😀

Pistin Koutsille eilen paniikkiviestiä. Ketoosi on alkanut ottamaan jo snadisti veronsa plus että mulla alkaa nyt vapun jälkeen työt. Pari ensimmäistä viikkoa saan koulutusta työhön, mutta sitten pitäisi jo osata asiat ja osata olla myös yksin ilman apua. Ja ei siinä siis mitään, olen nopea oppimaan ja nautin haasteista, mutta ketoosi on vetänyt aivoni ihan narikkaan. Mitä nyt hiilareista 80% menee aivojen käyttöön ja meikä elää tässä nollahiilareilla periaattessa.. dippiduu.. 😀 Kyselin Koutsin mielipiteen tilanteeseen..

IMG_20150424_122740Otin sitten ittestäni solariumissa kuvia. Miten meni niinkun noin omasta mielestä?

Itse jaksaisin fyysisesti nipistää ketoosia vielä vaikka pari viikkoa, mutta alkavat työt painavat nyt vaakakupissa paljon enemmän kuin muutama hassu pudotettava kilo. Oon ollut tosi bipolaarinen (katsokaa video postauksen lopusta), välillä nauran tyhjää ja välillä kitisen kaikesta. 😀 Koutsi ehdotti, että ketoosi lopetaan heti ja viikko ennen töitä syödään jo vähän enemmän. Onhan uusi työ itsessään jo jännittävä juttu, joten en tiedä miten se olisi oikeasti edes toiminut, että uusi stressi, jännitys, uuden oppiminen ja ketoosi. Kuitenkin uuden oppimisessa tarvitaan niin paljon aivotyötä ja ajattelu tunnetusti kuluttaa kaloreita.. ilmankos oon siis aina ollut vähän pyöreä! 😛

Nyt paino saatiin about sinne 70kg eli muutama kilo jäätiin sellasesta ihanteellisesta tavoitteesta. Mutta ensi dieetillä sitten taas tiristellään pläskiä! Tarkoituskin siis oli pitää dieetti kaksiosaisena.

IMG_20150423_122641 IMG_20150423_123018 IMG_20150423_123036 IMG_20150423_125033

Eli homma jatkuu nyt niin, että tavallaan palataan askel askeleelta dieettiä takaisinpäin. Eli se miten dieettiä edettiin alaspäin, niin samoja askeleita mennään nyt takaisin. Reversellä mennään siis tämä kesä ja dieettiä jatketaan taas kesän jälkeen. Kaloreita pitää kuitenkin mielellään pystyä nostamaan ajan kanssa niin ylös kuin mahdollista, koska kaloreiden kanssa on aina sitä parempi, mitä enemmän niitä pystyy vetämään ilman lihomatta. Usein varsinkin nuoret tytöt ajattelevat, että on hyvä juttu, että pystyy elämään vaikkapa 1000 kalorilla päivässä, mutta se on kaikkea muuta kuin hyvä juttu. On aina parempi, mitä enemmän kroppa sietää kaloreita. Silloin kroppa toimii ideaalisesti. Esimerkiksi mun avomies on loistava esimerkki hyvintoimivasta kropasta ja aineenvaihdunnasta.. hän laihtui 3000 kalorilla kymmenen kiloa kuudessa viikossa. Ja nyt dieetin jälkeen kaloreita voi lisätä nykyiseen 2600 kaloriin heti melkein tonnin surutta lisää. Minulle kun tähän lisäisi heti tuhat kaloria, niin turpoaisin kuin pullataikina. Kroppani ei todellakaan toimi vielä ideaalisesti, varsinkaan hiilareiden suhteen. Okei, miehet ovat muutenkin epäreiluja vertauskohteita, mutta käytin avomiestäni näin esimerkkinä. Mutta pointti oli, että mitä enemmän pystyt syömään ja pysymään tavoitteessasi, sitä parempi.

IMG_3523Onneks nyt viikonloppuna on kuitenkin vielä tankkaus <3

Vähän harmittaa toi, että ei päästy tavoitteeseen, mutta sille nyt ei vaan voi mitään. Laihtumista ei voi koskaan täysin ennustaa etukäteen ja jokainen dieetti on erilainen. Parempi se on mennä kropan ja elämän ehdoilla, kuin kituuttamalla vetää dieetti loppuun asti. Siinä on muuten yksi syy, miksi kunnioitan tota meidän valmentajaa. Se osaa vaatia meiltä ihan hitosti, mutta tajuaa myös sen, että milloin peli pitää viheltää poikki. Se ei ikinä esimerkiksi mua laittais 1000 kalorin kitudieetille ja samalla pistäisi tekemään monta treeniä päivässä. Nyt se keskittyy saamaan mun aineenvaihdunnan ja kalorikulutuksen ensin kohdalleen ja sitten vasta mietitään taas seuraavia haasteita. Se ei esimerkiksi tällä hetkellä haaveilisikaan, että musta olisi kisaamaan vielä hetkeen. Tällä kulutustasolla mun kisadieetti olisi just sellanen kunnon rääkkidieetti ja sitähän ei kukaan halua.

Ihaninta tässä ketoosin loppumisessa tulee olemaan se, että saan puuron ja rahkan takaisin ruokavalioon. Ja myös tietty se, että lihaksiin palaa taas pikkuhiljaa paineet takaisin!  Ja nyt alkaa multakin tulee vähän ilosempia postauksia, eikä vaan negatiivisia itkuvirsiä! 😀

Tää kesä mennään siis vielä vähän pehmeämmässä kunnossa, mutta ei se mitään! Viihdyn silti jo ihan kivasti kropassani. Toivottavasti muutkin naiset viihtyvät omissaan! 🙂

Eiliseen postaukseen viitaten, jos haluatte oikeasti katsoa aivan järkyttävän loistavaa dissausta eli stand up komediaa, niin katsokaa Netflixistä Iliza Shlesingerin molemmat pätkät. Eka pätkä on nimeltään War paint ja nyt uusin Freezing hot. Aivan loistavia molemmat leffat! 😀

Miten dieetti etenee?

Moikka!

Elikkäs nyt eletään tämän dieettikierroksen viimeisimpiä viikkoja. Fiilikset on vähän ristiriitaiset, koska haluaisin saada painoa putoamaan ihan vielä suht. reilusti, mutta toisaalta ainakin tämä ketoosi on ehkä vähän liian hajottavaa. Tai, että en jaksa ainakaan hirveän kauaa enää tätä ketoosia enää. Mutta tulipahan tälläinenkin kokeiltua ja paras tälläinen onkin tehdä, kun ruokavalion on tehnyt asiansa osaava ihminen. Joku tuossa naljaili, että ketoosilla laihdutaan kaikki lihaksetkin. Fakta on, että dieetillä aina laihdutaan myös lihaksia jonkun verran ja siltä ei vaan voi välttyä. Mutta oikeanlaisella ravinnolla asiaa voidaan kyllä minimoida. Sama siis ketoosin kanssa. Jos ruokavalio on tehty fiksusti ja sitä noudatetaan oikein, niin pystytään katabolia minimoimaan. Ja dieetillä ja varsinkin ketoosilla lihaksista häviää toki kaikki paineet, että siksi minäkin näytän nyt normaalia pienemmältä ja lihaksettomalta. (Oikeesti oon ihan jäätävä bodari siis 😛 ) Kyllä ne paineet palaavat sitten lihaksiin, kun ruokaa lisätään.

IMG_20150407_215216Kanamunia, cashew-pähkinöitä, kalaharin suolaa ja valkosipulijauhetta

Vähän kyllä kädenvääntöä käytiin Koutsin kanssa tämän ketoosin kestosta. Kompromissiksi tuli, että jos nyt ainakin kolme viikkoa vielä jatketaan ja niin, että joka viikolla on tankkaus. Tuo joka viikkoinen tankkaus on varmasti erittäin hyvä juttu.. ihan jo henkisesti. Sen avulla jaksaa rytistää tämän loppukirin. Vaikka sinällään rankkaa tämä ei vieläkään ole, mitä nyt välillä turhauttaa kun treeni ei kulje. Eniten ehkä ongelmana tässä vaiheessa kuitenkin on se, että mua kyllästyttää noi mun tämän hetkiset ruoat ihan hirveesti. Kaikki kana ja leikkeleet ja parsat maistuu ihan pahvilta. Kyllästyttää! 😀 Nyt syön just sillä tavalla, miten ihmiset olettaa että me bodarit syödään kokoajan. Ja tää on siis ihan dieetin viimeisin kituhetki, jota kestää muutaman viikon. 😀 Oikeesti syön yleisesti ottaen paaaaljon ja maukasta ruokaa. Nyt menee mautonta kanaa, valkuaisia, parsaa ja yääääk kaikkee muuta mautonta!! 😀

IMG_3145

Nyt viime tankkaukselle päätin itse leipasta gluteenittomia sämpylöitä ja pullia! Molemmat onnistui hyvin ja erityisesti nuo pullat oli tosi jees! Tein molempia kerralla isommat satsit ja pistin osan pakkaseen, joten niitä riittää sitten joka tankkaukselle. Nuo gluteenittomat tuotteet tuppaavat olemaan niin kamalan kalliita kaupassa, että päätin siis vähän kiristellä tankkauksen budjettia.

IMG_3166

Sämpylöiden ohje löytyy TÄÄLTÄ. Tuo Glu.fi-sivusto vaikutti muutenkin hyvältä. Kannattaa tutustua. 🙂

IMG_3177Nää oli aika hiton loistavia ja aion tehdä näitä pullaraisia jatkossakin. Resepti oli laskiaspullaresepti, mutta mä tein tollasia pyllypullia lisäämällä niihin tollasen voisilmäreiän. Tein pullat jo lauantaina ja tankkaus oli sunnuntaina joten käytin pullan aina 30sek mikrossa, ennen kuin imasin sen nassuuni. Hyvveeee!! Resepti löytyy TÄÄLTÄ.

Muuten sitten tämänkertaiseen tankkaukseen kuului..

IMG_3232

Muusia ja puolukkahilloa (Kiitos Outi Karitan instagram-kuvien, mulle jäi hirvee himo muusiin! :D)IMG_3240

Gluteenittomia/laktoosittomia karsujaIMG_3246Gluteenitonta pastaa, vähän avocadoa, tuoretta valkosipulia ja chiliä (pisti meinaa pörisee)

IMG_3253

Paljon hedelmiä. Tankkaukseen erityisen hyviä hedelmiä ovat banaani ja mangoIMG_3254

Hui, mukaan mahtui tällä kertaa siis vähän karkkiakin! Mutta korostan, että oikeasti vähän. Sytyin paljon enemmän noihin hedelmiin ja muihin juttuihin (noi eila jutut, NAM!!). Kun nyt tässä vaiheessa oikeasti omenakin maistuu niin makealta, että mieluummin syön jotain sellaista, koska siinä on jotain järkevää ravintosisältöäkin. Plus karkista tuli heti aika huono olo. Buu, oon mälsä tyyppi.

IMG_3261 IMG_3264Vaatteet ostettu Sportamoresta

Ihmeen vähän on taas sellaista yleistä turvotusta! Kyllä tää (suhteellisen) puhtaasti tankkaus on vaan se mulle toimivin juttu ja ens kerralla en kyllä ota karsua ollenkaan. Nytkään ei edes tehnyt oikeasti mieli karkkia, mutta maistoin koska pystyin. Pyh. Miksi syödä kakkaa jos ei tee mieli kakkaa. 😀

Mahtavaa alkanutta viikkoa kaikille! 🙂

Instagram / Facebook