Mitä aerobista kuntosalitreenin ohelle?

 

Kuntosalitreenauksen lisäksi kannattaa myös tehdä aerobista. Mikä sitten sopii parhaiten ja koska?

IMG_3726

Jos haluat laihtua, niin aerobisten määrää voi ja kannattaa lisätä. Salitreeni, ruoka ja lepo ovat kuitenkin ne tärkeimmät asiat laihtumisessa, mutta aerobisilla laihtumiseen saa mukavasti lisäboostia. Se, että pitääkö lenkki tehdä aamulla ja tyhjällä vatsalla, on mielestäni yhdentekevää. Olen törmännyt moniin tutkimuksiin joissa sanotaan, että asialla ei ole juurikaan väliä. Jos siis koet aamuaerobiset liian tuskallisiksi, kuten minä koen, niin voit ihan hyvin tehdä lenkit vasta illalla. Hyvä olisi kuitenkin tehdä lenkki niin, että et ole syönyt kahteen tuntiin. Tässäkin asiassa pätee taas se oma fiilis. Jos pidät aamulenkeistä, mene aamulenkille. Jos taas koet ne aivan kamalaksi, mene vasta illalla. Simple. 😀

IMG_20140328_210912 – Kopio

Jos tarkoituksesi on kasvattaa lihasta, suosittelisin vähentämään aerobisten määrää. Pari lenkkiä viikkoon kuitenkin ylläpitämään kuntoa ja edistämään palautumista. Mutta kaikki muu aerobinen tulisi jättää pois, kun ideana on saada kroppaan pluskaloreita.

Miten aerobinen kannattaa sitten tehdä?

Itse suosittelen ihan kävelylenkkejä. Rankan salitreenin vastapainoksi sopii vallan mainiosti reipas kävely. Noin 40-60 minuutin lenkki kerrallaan on sopiva aika. Laihduttaessakaan aerobisia ei tulisi tehdä liikaa ja lepopäivät tulee muistaa. Ideana ei kuitenkaan koskaan saa olla kropan näännyttäminen tai rääkkääminen vaan tästä hommasta pitää osata nauttia (ainakin suurimman osan ajasta :D) . 🙂

IMG_4353

Itse suosittelisin vielä kerran viikossa yhden aerobisen kanssa tehtäväksi koko kehon pitkät venyttelyt. Venyttelyt muutenkin kannattaa tehdä silloin, kun lihakset on lämmitelty. Venyttelypäivän tulisi olla kuitenkin treenivapaa päivä.

IMG_20150118_131533Rullaus on myös hyvin suositeltavaa! 🙂

 

58-0077_M0003224_Fr

 *Adidas college-housut alle 40€

Psst.. Elloksella on edelleen ihan järkyttävän hyvät alet! Itse löysin farkkuja ja legginsejä ja *juhlamekon ihan pilkkahintaan. Aletuotteet nyt kunniaan, kun olen vain kesän näissä mitoissa ja sitten taas dieetataan.

36-7146_main

Elloksen aleen päästä *TÄSTÄ linkistä. Tässä vielä pari alekoodia: 

315405 30% alennusta* tilauksesi kalleimmasta tuotteesta + säästät toimituskulut*

315730 Osta 3 maksa 2 lastenvaatteista

315416 -30% Jotex-tuotteista, kertakäyttöinen koodi. Pienin tilaus 25 euroa, ei toimi aletuotteisiin

 

Kaikkea muuta kuin fitnesstä

Sain lääkäriltä kiellon, että ainakaan viikkoon en saisi hikoilla. Minulle laitettiin ehkäsykapseli siis tiistaina. Ensin itkin verta, koska olin ajatellut, että pidän kevyen viikon vasta parin viikon päästä. Mutta lepoviikko oliki nyt enemmän kuin tarpeen. Kropassa alkoi olla jo selkeitä väsymisen merkkejä, joita en ollut vaa halunnut nähdä, koska dieetin loppumisen jälkeen treeni-into on ollut taas niin huipussaan. Painot ovat nousseet yllättävänkin paljon heti ja nyt taas muistaa sen, että mitä on treenata kovaa.

Minulle muuten sanottiin, että ei yläkropan treeniä kahteen viikkoon mutta olen kuullut muutamalta, että heille on lääkäri sanonut, että muutama päivä lepoa riittää? Mitä muille on sanottu jos on kapseli laitettu? :O

Mutta välillä tekee hyvää pitää ihan totaalilepoa. Tehdä pitkiä, palauttavia lenkkejä ja olla vaikka kokonainen viikko miettimättä kuntosalia (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty). Sen jälkeen salille palaa taas täysin uudella innolla. Itse näin pitkästä aikaa siskoani, joka asuu toisella paikkakunnalla. Menin molemmille mummeille kahville ja vein koiraa koiratreffeille. Ja olo on hyvä! Keho ja mieli ehkä vähän kaipasikin tälläistä.

IMG_20150515_171924 IMG_20150515_175727

Leipominen on luovaa ja siksi rentouttavaa minulle. Leivoin miehelle leipää ja tein ”kauniita” raakasuklaita! 😀  😀 Meillä siis mies ei syö gluteenittomasti. 🙂

IMG_20150515_154021Postisetä toi uudet VS-liivitkit. Ja kyllä.. taas ’vahingossa kaikki’. 😀 

Ihan ensimmäisenä menin kuitenkin hierojalle. Kropan väsymisen huomasi myös siitä, että palautuminen ei tapahtunut niin nopeasti kuin normaalisti. Kunnon lepoviikko ja hieronta teki todella terää. Olen myös nukkunut pitkiä yöunia ja vaan chillaillut. Oi, autuus.

IMG_20150514_164642Kahvilla siskon ja mummin kanssa Ansarissa

Jos kroppa ei palaudu, leposyke on korkealla, yöunet kärsivät ja mieli on maassa, niin suosittelen lepoviikkoa. Joskus siis jopa ihan totaalilepoa. Oli se asia mikä tahansa, niin liika on aina liikaa. Tarvitsevat vanhemmatkin esimerkiksi lomaa lapsistaan vaikka rakastavat niitä yli kaiken! 😀

IMG_20150516_103739Toisella mummilla oli serkun hiiret hoidossa 😀

IMG_20150516_103452 IMG_20150516_103527 IMG_20150516_103811Daisylla oli hauska roll-on herkku koulutusherkkuna. Niitä on nyt Peten koiratarvikkeessakin kahdella eurolla, taidan itsekkin ottaa kokeiluun, niin ei ole aina taskut täynnä koiranherkkuja ja varsinkin niiden murusia. 😀 Tuote löytyy *TÄSTÄ. 

Oon rakastunut entistä enemmän tohon meidän koiraan, kun tuntuu, että nyt on tehty suurta läpimurtoa sen koulutuksessa. Se kuuntelee ja tottelee ja osaa olla jo kuin ihmisen mieli. Toki staffi on aina staffi, eli virtaa ja huumoria riittää. Koira on kiltti mutta kovapäinen, joten omistaja ei saa olla liian lepsu. Haluan olla vastuullinen ja hyvä koiranomistaja ja tehdä oman osani tämän ihanan rodun maineen puhdistamiseksi. Kyseessä on kuitenkin niin valloittava ja rakastava rotu. Tässä ja tässä hauskat ja osuvat sarjakuvat! 😀

Nyt viikonloppuna ajattelin vähän lueskella, käydä kävelylenkillä ja grillata!

IMG_20150515_221329

Patu <3

P.S. Lopuksi vielä erittäin hyvä artikkeli luettavaksi! Suosittelen kaikkia lukemaan tämän. Avaa aika paljon erästä asiaa ja oikeastaan koko maailmaa. Linkki artikkeliin TÄSSÄ.