Suolaisen makeat uunikasvikset

*Sisältää mainoslinkkejä

Olen hyvin intuitiivinen kokkailija. Teen kaikkea mutulla ja vähän sinnepäin.. ja välillä se osoittautuu hitiksi. Tämä helppo, nopea ja edullinen uusikasviskattaus oli ennen kaikkea sellainen.

Pilkoin pellille punajuurta, porkkanaa, lehtikaalia sekä sipua. Sekaan laitoin vielä pähkinöitä.

Taika löytyi mausteista. Laitoin kasvisten päälle hieman öljyä sekä Foodinin agavesiirappia. Itse tykkään etikan mausta, joten laitoin sekään myös omenaviinietikkaa. Lopuksi vielä suolaa sekä lidlistä löytämääni savuista bbq-maustesekoitetta.

Tein kasvisten kaveriksi broileria, mutta uuniin olisi voinut laittaa esim. fetaa tai vuohenjuustoa. Näin koko kattaus olisi ollut täydellinen kunnon ateria, joka sopisi myös lihaa välttäville.

Muistakaa syödä paljon kasviksia. Ne tekevät olon kylläisemmäksi sekä visuaalisesti aiheuttavat olon, että ruokaa on lautasella enemmän. Puhumattakaan niiden tuomista terveyshyödyistä.

***

Nämä ihanat pökät ovat Body Actionista. Nämä ja paljon muuta ihania tuotteita saat -15% alennuksella, kun käytät koodia PAULIINA15

Nämä pökät TÄÄLTÄ

Oma treenini ja ruokavalioni

Sisältää kaupallisia linkkejä

Kesän aion nyt pyhittää valmennuksille sekä omalle treenilleni. Myös blogia pyrin päivittämään aktiivisemmin kesän aikana. Pistinkin jo pystyyn Facebookkiin sivuston Pauliina Olivia Training. Sieltä pääsette ensimmäisenä näkemään koska nettivuni julkaistaa, enää ei ole kovin kauaa odotusaikaa.. iiks!! 😀

Personaltrainer_Pt_Tampere_nettivalmennus_ravintovalmennus_ruokavalio_treeniohjelma-9 (1)

Paita: Sportamore / Kuva: Anrietta Kuosku Photography. 

Oma treenini on tällä hetkellä volyymitreeniä. Eli treenaan pitkiä sarjoja ja kokojan hyvä tempo päällä. Se on treenityyli, josta olen aina tykännyt. En ole voimasarjojen fani. Kuuden sarjat ja pitkät palautusajat ovat mielestäni vähän tylsiä. Toki vaihtelu virkistää ja aina tulee treenata tavoitteiden edellyttämällä tavalla. Mutta nyt olen hyvin tyytyväinen tähän. Hikoilen treeneissä paljon ja joka treeneissä saan hyvän poltteen lihaksiin. Treenaan nyt salilla viisi kertaa viikossa ja lisäksi teen neljä aerobista. Useimmiten aerobiset teen kotona crossarilla tyhjalla vatsalla ja salille menen aamupalan jälkeen. Näin loppupäivä jää vapaaksi töiden tekemiselle ja muulle. Se on sellainen päivärytmi, joka tuntuu sopivan minulle.

Tällä hetkellä olen hieman nipistänyt kaloreistani. Tarkoituksella en sano kaloreitani tai makrojani, koska ne on minulle räätälöity. Ja en halua, että joku matkii minun ohjelmaani, koska se ei missään nimessä sovi kaikille. Ei siis ole tarkoitukseni olla ärsyttävä, vaan ajattelen ihan teidän parastanne. Olen huomannut, että kulutukseni ei ole täysin samalla tasolla, kuin muilla ehkä muuten samankokoisilla naisilla kuin minä. Syy selittyy painonpudotustaustallani. Laihduttaminen tuo aina omat haasteensa aineenvaihduntaan. Paras tapa pitää aineenvaihdunta kunnossa onkin olla lihomatta (jotta siis ei tarvitse laihtua, alipaino on asia erikseen), harrastaa liikuntaa, syödä säännöllisesti ja hankkia lihasmassaa. Pahinta mitä aineenvaihdunnalleen on tehdä, on harrastaa erilaisia kitudieettejä. Niistä saat kärsiä sitten hamaan tulevaisuuteen.

P5170418

Hiilarit olen sijoittanut aamuun ja sekä treenin ympärille. Huomaan, että se toimii minulla parhaiten. Kroppani ei vielä siedä hiilareita ainakaan liikaa, joten siksi ne on turvallista laittaa treenin ympärille. Hiilareita kuitenkin tulee olla, jotta treeni kulkee ja mieli pysyy virkeänä. Tuo hiilarijuttukin on niin kovin henkilökohtainen, toisille sopii vallan mainiosti vähempi määrä hiilaria, siinä missä toinen voi syödä hillaria mielin määrin. Oma näkemykseni asiaan on, että kyllä sitä hiilaria sinne ruokavalioon kannattaa sisällyttää ja sitä on ihan turha pelätä. Se on kuitenkin se kokonaisuus, joka ratkaisee.

Tarkoitukseni ei ole nyt varsinaisesti laihtua vaan saada aikaan unelmakroppa. Rankka ensimmäinen kouluvuosi Proakatemialla toi tähän ruhoon muutaman ylimääräisen kilon josta haluan eroon. Pääasiallinen tavoitteeni on siis tiputtaa nuo muutama kilo pois ja sen jälkeen kiinteyttää kroppaa. Olen ehkä hieman tuhmeliini, mutta otin itseasiassa nyt muutamankin pakaratreenipäivän viikkoon. Keskityn nyt pakaroihin ja vatsalihaksiin. Tietenkään muita lihasryhmiä siis unohtamatta. Huomaan, että käteni ovat löysistyneet ihan kamalasti sen jälkeen kun olen joutunut tinkimään yläropan treenistä kovien jännitysniska-ongelmien jälkeen. Meni pitkään, että en pystynyt treenaamaan olkapäitä tai selkää ja sen näkee nyt tuloksissa. Eli käsiä tulen myös nyt treenaamaan kovaa. Mutta valehtelisin jos väittäisin, ettei pylly ja vatsa ole ne tärkeimmät minulle itselleni!

P5160380

En treenaa mihinkään tiettyyn muottiin vaan treenaan niin, että saan juuri sellaisen kropan josta itse haaveilen. Se ei ole bikini fitness-kroppa eikä body fitness-kroppa, se on Patun ihka oma unelmakroppa. Koska jokainen saa olla juuri sellainen kuin haluaa. <3

Millainen olisi sun unelmakroppa?