Suolaisen makeat uunikasvikset

*Sisältää mainoslinkkejä

Olen hyvin intuitiivinen kokkailija. Teen kaikkea mutulla ja vähän sinnepäin.. ja välillä se osoittautuu hitiksi. Tämä helppo, nopea ja edullinen uusikasviskattaus oli ennen kaikkea sellainen.

Pilkoin pellille punajuurta, porkkanaa, lehtikaalia sekä sipua. Sekaan laitoin vielä pähkinöitä.

Taika löytyi mausteista. Laitoin kasvisten päälle hieman öljyä sekä Foodinin agavesiirappia. Itse tykkään etikan mausta, joten laitoin sekään myös omenaviinietikkaa. Lopuksi vielä suolaa sekä lidlistä löytämääni savuista bbq-maustesekoitetta.

Tein kasvisten kaveriksi broileria, mutta uuniin olisi voinut laittaa esim. fetaa tai vuohenjuustoa. Näin koko kattaus olisi ollut täydellinen kunnon ateria, joka sopisi myös lihaa välttäville.

Muistakaa syödä paljon kasviksia. Ne tekevät olon kylläisemmäksi sekä visuaalisesti aiheuttavat olon, että ruokaa on lautasella enemmän. Puhumattakaan niiden tuomista terveyshyödyistä.

***

Nämä ihanat pökät ovat Body Actionista. Nämä ja paljon muuta ihania tuotteita saat -15% alennuksella, kun käytät koodia PAULIINA15

Nämä pökät TÄÄLTÄ

Banskunamit! (G,L)

Joku teistä on saattanutkin jo nähdä tälläisiä herkkuja Instagramissa tai Pinteresissä (Pinterest <3). Minun oli pakko päästä tekemään ja maistamaan näitä terveysherkkuja. Kaloreita näistä löytyy kyllä, mutta onneksi siinä terveellisessä muodossa. 😛

Tarvitset: 

IMG_5533

Hahaa, mulla on nyt Ikean tummaa suklaata (Ikea <3). Mutta raakasuklaahan olisi se kaikista paras tähän hommaan. 🙂

Sulata suklaa, pilko bansut ja lörttää maapähkinävoita väliin. Huom. suosi maapähkinävoissa luomua, niin saat varmasti ehtaa maapähkinää, eikä mitään teollista tahnaa. Laita namit pakastimeen tai jääkaappiin. Kun suklaa on kovettunut, namit ovat valmiita! 🙂

IMG_5549 IMG_5556 IMG_5559 IMG_5562Nää meikäläisen versiot on aina tälläisiä Tshernobylin serkkuja, mutta eikös se oo se sisältö mikä ratkaisee. 😀

Nam nam! 🙂